
Voorkant
De opvallende voorzijde wordt geaccentueerd door een Seamless Horizon-lamp die, voor een nog dynamischere uitstraling, elegant over de gehele breedte van de motorkap loopt.
De Hyundai KONA Hybrid is een compacte SUV met een benzinemotor én een elektromotor. De auto schakelt automatisch tussen de twee motoren of gebruikt ze tegelijk. Je hoeft de accu niet zelf op te laden, dat gebeurt automatisch tijdens het rijden.
Tot 30 september 2025 profiteer je bij Hyundai van exclusieve DEALER DEALS. Kopen, leasen of financieren? Voor elke aanschafvorm is er een deal waarmee jouw favoriete Hyundai binnen handbereik komt. De korting kan tot wel € 5.000 oplopen!
Voorkant
De opvallende voorzijde wordt geaccentueerd door een Seamless Horizon-lamp die, voor een nog dynamischere uitstraling, elegant over de gehele breedte van de motorkap loopt.
Zijkant
Een scherpe diagonale vouw over de flanken verbindt de satijn-verchroomde taillelijn met de dakspoiler. Daardoor ontstaat een accentlijn die rond de gehele achterzijde van de auto doorloopt.
Achterkant
De achterzijde is eveneens voorzien van een Seamless Horizon-lamp. Het hoog geplaatste remlicht is naadloos geïntegreerd in de satijn-verchroomde lijst van de spoiler.
LED-koplampen
De kenmerkende voorzijde is voorzien van LED-koplampen die zijn geïntegreerd in de wielkasten. Samen met de Seamless Horizon-lamp resulteert dat in een opvallende lichtsignatuur.
Actieve luchtkleppen
Om de aerodynamische prestaties te verbeteren, heeft de KONA Hybrid actieve luchtkleppen aan de boven- en onderzijde. Die zorgen niet alleen voor een gunstige luchtweerstandscoëfficiënt, maar geven de KONA Hybrid ook een EV-achtig uiterlijk.
Stoere wielkasten
De dynamische styling van de KONA Hybrid wordt geaccentueerd door robuuste zwarte randen rond de wielkasten met daarin geïntegreerd de voor- en achterlichten.
Maximale leefruimte
Om een maximale leefruimte te kunnen bieden, is de KONA Mild-Hybrid verder geëvolueerd. Hij is breder en langer geworden, met royale been- en schouderruimte op de tweede zitrij.
Panoramische beeldschermen
Het dashboard is voorzien van twee geïntegreerde panoramische beeldschermen: een 12,3-inch infotainmenttouchscreen en een 12,3-inch digitaal cluster.
Neerklapbare achterbank
De achterbankleuning is in delen neerklapbaar (40:20:40) zodat je ook grote spullen kunt vervoeren. Dankzij het skiluik is er plek voor zowel vier paar ski’s als vier inzittenden.
Open middenconsole
In de ruime cockpit is de versnellingspook vervangen door een elektrische shift-by-wire-transmissiehendel achter het stuur, wat resulteert in een open en strakke consolestructuur.
Zwevend dashboard
Een van de hoogtepunten van de op de bestuurder gerichte cockpit is het ‘zwevende’ horizontale dashboard dat eenvoudig toegang biedt tot de bediening van de verwarming en airconditioning en andere bedieningselementen.
Roterende bekerhouders
De slimme roterende bekerhouders in de middenconsole draaien weg om ruimte te maken voor grotere items.
Bekerhouders achterin
Leun achterover en ontspan. In de neerklapbare armsteun op de achterbank bevindt zich een geïntegreerde bekerhouder.
2 geïntegreerde beeldschermen
Het dashboard is voorzien van twee geïntegreerde panoramische beeldschermen: een 12,3-inch infotainmenttouchscreen en een 12,3-inch digitaal cluster.
BOSE Premium-audiosysteem
Het BOSE Premium-audiosysteem met acht speakers en een subwoofer zorgt voor een rijke en meeslepende luisterervaring.
Digital Key 2 Touch
Met de Hyundai Digital Key ontgrendel je de KONA Hybrid door je smartphone tegen de deurgreep van het bestuurders- of bijrijdersportier te houden. Het systeem maakt gebruik van NFC-technologie (Near Field Communication).
2 USB-C-poorten
Passagiers op de achterbank hebben toegang tot twee USB-C-poorten die handig onder de ventilatieopeningen van de achterbank zijn geplaatst.
Draadloos opladen
In de middenconsole kun je je smartphone draadloos opladen. Er is ook een 12V-stopcontact en twee USB-C-poorten (een met data-ondersteuning) voor snel opladen en universele compatibiliteit.
‘Over-The-Air’ (OTA) software-updates
Altijd up-to-date met OTA-updates. Nieuw is de Connected Car Navigation Cockpit – met ‘Over-The-Air’ (OTA) software-updates voor elk systeem in de auto.
Apple CarPlay / Android Auto
Dankzij Apple CarPlay™ en Android Auto™ kun je je smartphone-apps en muziek spiegelen op de grote display.
Hyundai Bluelink
De connectiviteitsdiensten van Hyundai Bluelink® leveren naadloze connectiviteit en slimme functies om jouw rit nog gemakkelijker te maken.
Hybridekracht
De 1,6-liter GDI-benzinemotor en elektromotor werken, ondersteund door een lithium-ion-polymeerbatterij, samen om uitstekende prestaties te leveren met een gecombineerd vermogen van 104 kW (141 pk).
Indrukwekkend koppel
De 32 kW (43,5 pk) sterke elektromotor levert een indrukwekkend koppel en een hoog rendement en staat garant voor een snelle acceleratie.
Acceleratie
De KONA Hybrid accelereert in 10,9 seconden van 0 naar 100 km/u.
Energiestroom start/lage snelheid
Bij starten of rijden op lage snelheid levert de krachtige lithium-ion-polymeerbatterij stroom aan de elektromotor om de KONA Hybrid aan te drijven en te versnellen.
Energiestroom Acceleratie/heuvel op
Bij accelereren en heuvel op rijden werken de benzine- en elektromotor samen voor optimale acceleratie en een minimaal verbruik.
Energiestroom Constante snelheid
Bij accelereren en heuvel op rijden werken de benzine- en elektromotor samen voor optimale acceleratie en een minimaal verbruik.
Energiestroom Afremmen/heuvel af
Bij accelereren en heuvel op rijden werken de benzine- en elektromotor samen voor optimale acceleratie en een minimaal verbruik.
Energiestroom Regeneratief remmen
Als de auto vertraagt (door te remmen en tijdens heuvel af rijden), fungeert de elektromotor als generator en regenereert de bewegingsenergie die wordt omgezet in elektriciteit. Die wordt opgeslagen in de batterij en gebruikt om de elektromotor te voeden.
Relaxstoelen
In de optionele relaxstoelen voorin ervaren de inzittenden een ‘gewichtloze’ lichaamsdrukverdeling om vermoeidheid na langeafstandsritten tegen te gaan.
Slimme achterklep
Voor extra gebruiksgemak is er de slimme achterklep. Die gaat automatisch open zodra de KONA Hybrid de smart key langer dan drie seconden in de buurt detecteert. Bovendien kun je de hoogte tot waar de achterklep openzwaait aanpassen.
Schuif-/ kanteldak
Laat de zon naar binnen schijnen en geniet van de wind door je haren wanneer je het optionele schuif-/kanteldak opent.
Sfeerverlichting
Met de sfeerverlichting in de KONA Hybrid creëer je de ambiance die past bij jouw stemming. De sfeerverlichting in de diverse opbergruimten zorgt bovendien voor nog meer gebruiksgemak.
64 verlichtingskleuren
Voor de sfeerverlichting is er keuze uit 64 verlichtingskleuren. Daarmee kun je de look & feel van het interieur helemaal aan jouw ‘mood’ aanpassen.
Verwarmbare en geventileerde stoelen
Dankzij de optionele verwarmbare en geventileerde stoelen is het lekker koel in de zomer en aangenaam warm in de winter.
Shift-by-wire
In de ruime cockpit heeft de versnellingspook plaatsgemaakt voor een handige elektrische shift-by-wire-transmissiehendel achter het stuur.
Schakelpaddles
Met de schakelpaddles aan het stuur kun je niet alleen schakelen met je vingertoppen, je kunt er in de KONA Hybrid ook eenvoudig het niveau van regeneratief remmen mee aanpassen.
Instelbare rijmodi
Met een druk op de knop stem je de rijmodus af op jouw stemming en de rijomstandigheden. Je kunt kiezen uit Eco, Normal en Sport.
Opbergvak portier
Handige opbergvakken bij de portieren. Uiteraard verlicht met één van de 64 mogelijke interieurverlichting.
Opbergvak dashboard
Handig opbergvak bij het dashboard (voor de bijrijdersstoel). Uiteraard verlicht met één van de 64 mogelijke interieurverlichting.
Opbergvak middenconsole
Veel ruimte bij het middencosole om spullen op te bergen. Uiteraard verlicht met één van de 64 mogelijke interieurverlichting.
Roterende bekerhouders
Handig roterende bekerhouders in het middenconsole. Zo kun je optimaal gebruik maken van de ruimte.
Highway Driving Assist (HDA)
De KONA Hybrid is uitgerust met Highway Driving Assist, dat gebruikmaakt van sensoren en kaartgegevens voor veilig gebruik in de praktijk en om de rijsnelheid aan te passen aan geldende snelheidslimieten.
Surround View Monitor (SVM)
Een krappe parkeergarage? Een smalle wasstraat? Geen probleem. De Surround View-monitor (SVM) in de KONA Hybrid maakt manoeuvreren in kleine ruimtes eenvoudig en veiliger.
Surround View Monitor (SVM)
Je kunt nu links en rechts eenvoudig achter je kijken via een scherm in het digitale instrumentarium. De camera’s worden geactiveerd door het gebruik van de richtingaanwijzer bij het wisselen van rijstrook.
Remote Smart Parking Assist (RSPA)
Je kunt de KONA Hybrid op afstand zelfstandig achteruit in een parkeervak laten rijden – en ook weer vooruit rijdend eruit. Een druk op de knop is voldoende.
Reverse Parking Collision-avoidance Assist Reverse (PCA-R)
Wanneer PCA-R bij het achteruitrijden een obstakel signaleert via de camera of de ultrasonische sensoren aan de achterzijde van de auto, dan geeft het een waarschuwing weer en remt het de auto zo nodig ook af.
In Cabin Camera (ICC)
Het systeem gebruikt een camera om het gezicht van de bestuurder te analyseren en, in geval van slaperigheid of onvoorzichtigheid, hem of haar te waarschuwen of indien nodig in te grijpen.
Noodremassistent (FCA) met voetganger- en fietserherkenning
Monitort de weg vóór de auto met radar en een camera. FCA remt de auto automatisch af als het signaleert dat een voorligger plotseling remt of als zich voetgangers en/of fietsers op de weg bevinden.
Blind-spot Collision Warning (BCW)
Monitort de weg vóór de auto met radar en een camera. FCA remt de auto automatisch af als het signaleert dat een voorligger plotseling remt of als zich voetgangers en/of fietsers op de weg bevinden.
Lane Keeping Assist (LKA)
De actieve rijbaanassistentie (LKA) waarschuwt als je onbedoeld je rijstrook dreigt te verlaten en stuurt de auto terug in zijn rijstrook.
Rear Cross-traffic Collision-avoidance Assist (RCCA)
Waarschuwt je en activeert de remmen wanneer een obstakel of kruisend verkeer achter de auto wordt gedetecteerd tijdens het achteruitrijden.
De Hyundai KONA Hybrid is er ook als N Line-uitvoering. Deze sportieve topversie van de compacte SUV onderscheidt zich door designelementen die zijn geïnspireerd op de autosport, zoals 18-inch lichtmetalen ‘N Line’-velgen met 215/55 R18-banden en suède/lederlook stoelbekleding met rode stiksels.
Voorkant N Line
Een krachtige eerste indruk. Voor een krachtige eerste indruk is het exclusieve design van de voorbumper voorzien van robuuste zwarte accenten en een geïntegreerd N-Line-logo.
Zijkant N Line
De wielkastbekleding in carrosseriekleur loopt elegant over in de gespierde achterbumper die extra wordt geaccentueerd door een stoer zilverkleurig frame.
Dubbele uitlaat N Line
Aan de achterzijde benadrukken de verchroomde eindstukken van de dubbele uitlaat de sportieve uitstraling van de KONA Hybrid N Line.
18-inch ‘N Line’ lichtmetalen velgen
De N Line staat op exclusieve 18-inch ‘N Line’ lichtmetalen velgen met 215/55 R18-banden. Door zijn dynamische voorkomen en futuristische look is de N Line het toppunt van sportiviteit.
N Line-badge
De iconische N Line-badge op de voorzijde, achterzijde en de flanken accentueert het sportieve karakter van deze auto.
Dashboard N Line interieur
Met zijn suède/lederlook stoelbekleding en talloze rode N Line-accenten is het interieur van de KONA Hybrid N Line een feest om in te rijden.
Sportstoelen N Line interieur
Met zijn suède/lederlook stoelbekleding en talloze rode N Line-accenten is het interieur van de KONA Hybrid N Line een feest om in te rijden.
Achterbank N Line
Met zijn suède/lederlook stoelbekleding en talloze rode N Line-accenten is het interieur van de KONA Hybrid N Line een feest om in te rijden.
We hebben de Hyundai KONA Hybrid zelf getest. Bekijk hieronder het filmpje over de Hyundai KONA Hybrid (2024):
Hyundai biedt 5 jaar fabrieksgarantie zonder kilometerbeperking. Daarnaast krijg je 8 jaar tot 160.000 kilometer garantie op de accu van elektrische en hybride auto's. Deze garanties gelden ook voor tweede eigenaren bij aanschaf van Hyundai occasions. Daarmee is Hyundai uniek in betrouwbaarheid en kun je zorgeloos rijden.
Onze unieke 5 jaar garantie zonder kilometerbeperking dekt alle defecten die het gevolg zijn van een product- of fabricagefout. Hiervoor kun je terecht bij onze Autogroep Twente vestigingen, maar ook (wanneer je op vakantie bent) bij elke Hyundai dealer in Europa. De garantie is van toepassing op alle nieuwe Hyundai personenauto’s die sinds 2011 in Nederland worden verkocht.
Hyundai maakt voor zijn elektrisch aangedreven modellen gebruik van batterijen van zeer hoge kwaliteit. Voor de hoogvoltagebatterijen in de Hyundai SANTA FE Hybrid, SANTA FE Plug-in Hybrid, TUCSON Hybrid, TUCON Plug-in Hybrid, IONIQ Electric, IONIQ Hybrid, IONIQ Plug-in Hybrid, IONIQ5, KONA Electric, KONA Hybrid en de NEXO geldt een toonaangevende garantie van acht jaar (tot 160.000 kilometer).
We hebben de meestgestelde vragen over een Hybride op een rij gezet.
HEV staat voor Hybrid Electric Vehicle. Dit is een hybride auto met een benzinemotor én een elektromotor. De accu laadt automatisch op tijdens het rijden, dus je hoeft niet te stekkeren. Een PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) kun je wél opladen via een stekker en heeft een grotere accu voor langere elektrische ritten. Het praktische verschil is dat je met een PHEV grotere afstanden volledig elektrisch kunt rijden, terwijl een HEV dat alleen kort kan en automatisch schakelt tussen beide motoren.
Meer weten? Lees hier het kennisbankartikel 'Wat is een HEV?' of 'Wat is een PHEV?'.
Een hybride (auto) is een voertuig dat gebruik maakt van twee aandrijfsystemen: een verbrandingsmotor (meestal op benzine of diesel) en een elektrische motor. Dit zorgt voor betere brandstofefficiëntie en lagere uitstoot.
Een hybride auto werkt door het combineren van een verbrandingsmotor met een elektrische motor. De auto kan op de verbrandingsmotor, de elektrische motor, of beide tegelijk rijden. De batterij van de elektrische motor wordt opgeladen tijdens het rijden door middel van regeneratief remmen en soms door de verbrandingsmotor.
MHEV staat voor Mild Hybrid Electric Vehicle. Dit type hybride heeft een kleine elektrische motor die de verbrandingsmotor ondersteunt, vooral tijdens het accelereren en bij lage snelheden, maar het voertuig kan niet volledig elektrisch rijden.
Een MHEV (mild hybride) werkt zonder stekker doordat de kleine elektrische motor de verbrandingsmotor ondersteunt. De elektrische motor wordt opgeladen door regeneratief remmen en door de verbrandingsmotor, zonder dat externe oplaadmogelijkheden nodig zijn.
HEV staat voor Hybrid Electric Vehicle. Dit type hybride auto maakt gebruik van zowel een verbrandingsmotor als een elektrische motor, waarbij de batterij wordt opgeladen door regeneratief remmen en de verbrandingsmotor.
PHEV staat voor Plug-in Hybrid Electric Vehicle. Dit type hybride auto heeft een grotere batterij die kan worden opgeladen via een externe stroombron (zoals een stopcontact of laadstation), waardoor de auto langere afstanden volledig elektrisch kan rijden vergeleken met een gewone hybride.