Veelgestelde vragen

Kan ik ook een proefrit maken?

Uiteraard kan dat, sterker nog wij raden het zelfs aan! Tijdens een proefrit kun je beter ervaren hoe het zit met het comfort en zicht in de auto. Via onze website kun je bij de auto van jouw voorkeur eenvoudig een proefrit inplannen. Kom je naar onze showroom? Dan kun je in overleg met de verkoper een proefrit plannen. 

Hoe vraag ik een proefrit aan?

– Via onze website
– Via WhatsApp
– Telefonisch met de betreffende vestiging
– In de showroom in overleg met de verkoper

Ben ik verzekerd tijdens een proefrit?

Ja, tijdens de proefrit ben je gewoon verzekerd.

Kan ik mijn eigen auto inruilen?

Ja, dat kan. Via onze website kun je via een occasion of model een inruilvoorstel aanvragen. Kom je naar onze showroom? Dan kun je het inruilen van jouw auto in overleg met de betreffende verkoper bespreken.

Kan ik meerdere auto’s inruilen?

Jazeker, het is mogelijk om meerdere auto’s in te ruilen. Vraag onze verkoper naar het voorstel.

Is de onderhoudshistorie bekend van de auto’s die jullie aanbieden?

In vrijwel de meeste gevallen is de onderhoudshistorie bekend. Desondanks kan het voorkomen dat er af en toe een auto tussen zit waar we niet de volledige onderhoudshistorie van weten. Deze occasions zijn wel uitgebreid door onze monteurs nagekeken voordat ze in de showroom komen. Alle occasions die we verkopen zijn met de grootste zorg ingekocht. Ons inkoopbeleid is erop gericht om jonge auto’s van een goede kwaliteit aan te kunnen bieden. 

Hoe weet ik of een auto schade heeft gehad?

Indien de volledige historie bekend is, dan is bij onze verkopers bekend of een auto schade heeft gehad. Mocht dat het geval zijn, dan is dit ook volledig inzichtelijk voor jou als koper. 

Ga je kijken naar een occasion dan zijn er zelf ook een aantal punten waar je op kunt letten:

– Lopen de naden van de motorkap, deuren en achterklep scheef?
– Zijn er optisch opvallende afwijkingen?
– Is er kleurverschil bij de plaatdelen?

Moet je op alle bovenstaande vragen ja antwoorden? Vraag dan altijd bij de verkopende partij naar de historie en of er schade geweest is.

Ik zoek een specifiek merk en model, kan ik een zoekopdracht indienen?

Graag, stuur jouw wensen naar info@autogroeptwente.nl

Wat is het verschil tussen een BTW en Marge auto?

Over de prijs van elke nieuwe auto moet in Nederland 21% BTW en BPM (Belasting Personenauto’s en Motorrijtuigen) worden betaald. Als je als particulier een auto koopt, dan betaal je beide belastingen. Deze kun je niet terugvorderen. 

Een marge-auto is een auto waarover de BTW en de BPM al is afgedragen. Als jij als particulier een auto inruilt bij een garage dan noemen ze dat een marge-auto. De volgende koper van een marge-auto betaald alleen BTW over de winstmarge. 

Kan ik mijn auto ook financieren bij Autogroep Twente?

Jazeker, dat kan. Meer daarover lees je hier: auto financiering bij Autogroep Twente.

Kan ik ook kiezen voor private lease?

Jazeker. Zowel nieuwe, als gebruikte auto’s kun je bij ons afnemen in combinatie met Private Lease. Bekijk het private lease aanbod online of vraag jouw verkoper naar de mogelijkheden.

Kan ik mijn auto ook bij jullie verzekering?

Jazeker, daarvoor hebben we een samenwerking met Centraal Beheer. Meer over het verzekeren van je auto bij Autogroep Twente lees je hier: Autoverzekering via Autogroep Twente

Welke garanties biedt Autogroep Twente?

Op alle nieuwe auto’s van Hyundai krijg je standaard 5 jaar Hyundai Fabrieksgarantie. Koop je een jong gebruikte Hyundai onder de 5 jaar, dan profiteer je nog steeds van deze fabrieksgarantie. Alle occasions vanaf €4.500,- komen bovendien in aanmerking voor 6 maanden BOVAG-garantie. Meer informatie: bekijk ook de pagina ‘Onze Garanties’

Krijg ik ook BOVAG-garantie bij Autogroep Twente?

Ja, alle occasions vanaf €4.500,- komen in aanmerking voor BOVAG garantie in combinatie met het afleverpakket.

Kan ik een auto bij mijn eigen garage laten zien voordat ik beslis?

Jazeker, dat vinden we juist verstandig om te doen. Wel vinden we het prettig dat je dit vooraf even overlegd met de verkoper zodat we weten dat je wat langer weg bent. 

Waarom betaal ik afleverkosten?

Het afleverpakket is niet verplicht en we laten aan jou graag de keuze hoe je de auto geleverd wilt hebben. Immers, doen we niks aan de auto, dan hoef je dat natuurlijk niet te betalen. Met het afleverpakket ga je onbezorgd op weg. Wij zorgen ervoor dat de auto dan in goede conditie is bij aflevering. Je krijgt onder andere garantie, een nieuwe APK bij aflevering en gratis pechhulp in heel Europa. Meer informatie? Lees alles over ons afleverpakket.

Zijn de afleverkosten verplicht?

Nee, wij laten de keuze aan jou, ben je zelf handig? Wellicht is zo meenemen dan een goede optie! Houd er rekening mee dat eventuele kosten voor (achterstallig) onderhoud of defecten dan wel voor jouw risico zijn . Wil je zekerheid en de auto helemaal klaar? Kies dan voor ons afleverpakket.

Wordt de auto afgeleverd met APK?

Kies je voor het afleverpakket? Dan krijg je standaard een nieuwe APK bij aflevering. Kies je niet voor het afleverpakket maar wil je wel een APK bij aflevering? Overleg dit dan met jouw verkoper.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Het liefst ontvangen wij jouw betaling per pin of bank. Contant mag natuurlijk, maar heeft uit veiligheidsoogpunt niet onze voorkeur.

Moet ik een aanbetaling doen voor de aankoop van mijn auto?

Het kopen van een auto is een kwestie van vertrouwen. Jij in ons, maar wij ook in jou! Daarom vragen wij geen aanbetaling bij aankoop. Kies je voor Private Lease dan betaal je wel vaak een vast bedrag als aanbetaling. Dit is voor de dekking van de leasekosten en heeft voor jou als voordeel dat je daardoor een lager leasebedrag per maand betaalt.

Is het mogelijk om na het kopen van mijn auto de koop nog te annuleren?

Het annuleren van een aankoop kan, we hanteren de BOVAG-voorwaarden hiervoor. De annuleringskosten zijn 15% van de aankoopprijs.

Wat kost een onderhoudsbeurt?

De prijs van de onderhoudsbeurt is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden. Wij adverteren niet met “een onderhoudsbeurt voor € 149,- omdat de ene auto nou eenmaal niet de andere is. Wel geven wij jou vooraf de prijs voor het onderhoud voor jou auto af. Wil je deze kosten gelijk weten? Vraag ze op via klantencontact@autogroeptwente.nl

Wat doen jullie bij een onderhoudsbeurt?

Wij doen datgene dat nodig is volgens fabrieksvoorschrift met uitzondering van datgene dat volgens ons (nog) niet nodig is. Extra werkzaamheden overleggen we eerst met jou.

Wat kosten winterbanden/wielen?

Minder dan jij denkt! Immers met een 2e set wielen ga je ook jou zomerbanden minder snel verslijten. Wil je een prijs ontvangen? Mail ons dan op klantencontact@autogroeptwente.nl Vraag gelijk of we misschien nog wel een gebruikte set voor jouw auto hebben liggen.

Hoe vaak heeft mijn auto onderhoud nodig?

De onderhoudsinterval vind je in het serviceboekje van jouw auto. Sommige auto’s geven het zelf al in het menu aan, anders leveren wij een oliekaartje na de onderhoudsbeurt mee waar op staat wanneer de auto weer voor onderhoud moet komen.

Is het mogelijk dat mijn auto wordt opgehaald?

Dat is zeker mogelijk, overleg het met onze receptionist bij het maken van de afspraak.

Is er vervangend vervoer beschikbaar?

Ja, wij stellen voor onze werkplaatsklanten gratis vervangend vervoer beschikbaar. Je kunt kiezen uit een vervangende auto of een fiets. Geef bij het plannen van je afspraak jouw voorkeur aan.

Wat zijn de kosten voor vervangend vervoer?

De leenauto of leenfiets die je meekrijgt bij je werkplaatsbezoek aan Autogroep Twente zijn gratis. Er zijn dus geen kosten voor vervangend vervoer. Wel verwachten wij dat je de brandstof die je uit de leenauto rijdt voor het inleveren weer bij vult, ook als je maar een klein stukje hebt gereden. Anders dan betaalt de klant na jou voor jouw benzine.

Wat doen jullie als er veel kosten aan mijn auto zitten?

Kleine reparaties zonder hoge kosten voeren we meestal direct uit. Bij onverwachte reparaties en/of kosten neemt onze werkplaatsreceptie altijd vooraf telefonisch contact met je op. Ze bespreken dan wat er moet gebeuren, wat de kosten voor reparatie zijn en overleggen met jou wat je wilt. Zo kom je nooit voor vervelende verrassingen achteraf te staan.

Krijg ik automatisch bericht als mijn auto voor de APK moet?

Als jouw gegevens en het kenteken van jouw auto bij ons bekend zijn, dan ontvang je van ons tijdig een herinnering voor de APK van jouw auto. 

Kan ik onderhoud en de APK tegelijkertijd laten doen?

Jazeker. Geef dit wel vooraf bij het plannen van je werkplaatsafspraak aan. We plannen dan namelijk meer tijd in om beide te kunnen doen. Kies je voor de “Voor Elkaar” pas van Autogroep Twente dan krijg je de APK gratis in combinatie met een onderhoudsbeurt.

Wat moet ik doen in het geval van schade aan mijn auto?

Lees meer over schade in het artikel “8 tips bij schade”.

Wat moet ik doen in het geval van ruitschade aan mijn auto?

Is het enkel een sterretje in de ruit waarmee je nog wel door kunt rijden? Maak dan een afspraak voor het laten repareren. Is het ruitschade die het zicht tijdens het rijden beperkt? Dan moet je dit zo snel mogelijk laten repareren. Bij Autogroep Twente zijn we aangesloten bij GlasGarage. Onze medewerkers zijn geschoold in het repareren van schades aan jouw autoruit en zorgen bovendien voor een goede en vlotte afhandeling met de verzekering.

Wanneer moet je de politie inschakelen?

Als er alleen sprake is van lichte blikschade dan is de kans groot dat de politie niet ter plaatse komt. In dat geval vullen alle betrokkenen de schadepapieren gezamenlijk in en regelt men de schade onderling.
 
In de volgende gevallen moet je sowieso de politie inschakelen:
 
·       Als er iemand gewond is
·       Als een van de betrokken voertuigen forse schade
·       Als er een buitenlands voertuig betrokken is bij de aanrijding
·       Als een van de betrokkenen is doorgereden na het ongeval
·       Als er sprake is van een meningsverschil of zelfs ruzie met de tegenpartij
·       Bij een vermoeden van een misdrijf zoals drank- of drugsgebruik

Waarvan moet ik foto’s maken na een aanrijding?

Foto’s vormen een waardevolle aanvulling op het Europees Schadeformulier. Nagenoeg iedereen heeft tegenwoordig een smartphone op zak. Daarmee kun je prima foto’s maken die als extra bewijs dienen.
 
Denk bij het maken van foto’s aan:
 
·       Overzichtsfoto’s van de situatie
·       Detailfoto’s van de schade aan jouw auto
·       Foto’s van de schade aan andere betrokken voertuigen
·       Foto’s van details zoals remsporen, glassplinters
·       Videobeelden van bewakingscamera’s en/of dashcam(s) of andere beelddragende materialen van getuigen of derden

Schade zelf betalen of laten uitkeren?

Als je een autoverzekering hebt kun je, afhankelijk van de dekking, je schade claimen. Toch is het soms voordeliger om de schade zelf te betalen en juist niet te claimen. Het aantal schadevrije jaren is namelijk bepalend voor je no-claimkorting. Bij het melden van bepaalde schades verlies je een deel van deze korting. In de tijd dat je vervolgens jouw schadevrije jaren weer opbouwt, betaal je soms meer aan extra premie dan de totale waarde van de geclaimde schade.

Wist je dat je ook eerst de schade kunt claimen en deze later alsnog kunt terugbetalen aan je verzekeraar? Je krijgt dan het aantal schadevrije jaren terug van voor de schade. Bel vrijblijvend met onze wagenparkbeheer afdeling voor advies over het claimen van schades.

Zijn er ook schades die geen gevolgen hebben voor mijn schadevrije jaren?

Sommige schades kun je bij ons melden zonder gevolgen voor jouw schadevrije jaren en de daarmee samenhangende no-claimkorting.
 
Schadegevallen zonder gevolgen voor je no-claimkorting:
 
·       Sommige ruitschades. Een breuk, barst en sterretje in jouw ruit zijn wel verzekerd. Krassen op jouw ruit zijn niet verzekerd.
·       Diefstal
·       Inbraak
·       Brand
·       Joyriding door derden
·       Strom- en hagelschade

HomeVeelgestelde vragen