Nu vanaf
€ 43.500,-
Private lease
€ 569,-

Ioniq 5: nieuwe generatie elektrische SUV

Ioniq 5

Met zijn futuristische, conceptauto-achtige design en een uitgebreid gamma vooruitstrevende slimme technologie aan boord is de IONIQ 5 gemaakt om je verder te brengen. Met ultrasnel opladen en een gestroomlijnd uiterlijk.

Ioniq 5: ruim en praktisch

De Ioniq 5 oogt klein en compact maar is wel degelijk een ruime cross-over. Wat namelijk direct opvalt zijn de afmetingen van de Ioniq 5. De auto heeft een wielbasis van maar liefst 3 meter. Dat is vergelijkbaar met die van een Mercedes E-klasse. Daarnaast heeft de auto een volledig vlakke vloer. De combinatie van de lange wielbasis en die vlakke vloer maken de Ioniq ruim en zeer praktisch. De Ioniq 5 zit qua grootte tussen de Tucson en de Santa Fe in.

De kofferbak van de Ioniq 5 is vergelijkbaar met de Volkswagen ID4. Je krijgt zelfs nog 57 liter meer opslagruimte dan het Duitse paradepaardje. Standaard heeft de Ioniq 5, ongeacht de uitvoering, een bagageruimte van 531 liter. Als je de achterzitting opklapt ontstaat er een bagageruimte van maar liefst 1.591 liter.

E-GMP: volledig nieuw elektrisch platform

De voorgaande elektrische auto’s van Hyundai waren gebouwd op de basis van de conventionele brandstof auto’s. Zo is de Kona Electric gebouwd op de basis van de benzinevariant van de Kona. Dat betekende in de praktijk vaak puzzelen met de plaatsing van bijvoorbeeld het accupakket.

Voor de nieuwe Ioniq-lijn elektrische auto’s heeft Hyundai daarom een volledig nieuw elektrisch platform ontwikkeld. Een basis die speciaal is gebouwd voor elektrische auto’s waardoor je veel efficiënter om kunt gaan met het plaatsen van het accupakket en de aandrijving. Dat zie je direct terug in de ruimte van deze nieuwe generatie elektrische auto’s. De Ioniq 5 is de eerste elektrische auto op dit modulaire E-GMP-platform.

Geschikt voor 800 en 400 volt

Het E-GMP platform van de Ioniq 5 kan gebruikmaken van zowel een 400- als 800-volt laadinfrastructuur. Het platform is standaard geschikt voor 800 volt. Zonder dat daarvoor extra componenten of adapters nodig zijn, is deze ook geschikt voor 400 volt. Daarmee loopt Hyundai qua techniek voorop. Het is namelijk het eerste multichargingsysteem ter wereld.

Accupakket: opladen tot 100 kilometer in 5 minuten

De absolute USP van deze Ioniq 5 is misschien wel het batterijpakket. Met de 800 volt batterijen kun je de Ioniq sneller opladen dan de gemiddelde elektrische auto. In de praktijk betekent dit, dat je met 5 minuten aan de stekker, alweer 100 kilometer kunt rijden. Opladen tot 80% van de volledige accucapaciteit kan in 18 minuten.

Actieradius van 470 kilometer

Hyundai belooft ons een actieradius van 470 kilometer (WLTP). Of dat in de praktijk ook zo is zal nog moeten blijken. Wel is onze ervaring dat Hyundai met de fabrieksopgave voor de actieradius van eerdere elektrische modellen zoals de Kona Electric en de Ioniq Electric, dichtbij het praktijkverbruik kwam. De verwachtingen zijn wat dat betreft hooggespannen. Zodra de auto leverbaar is gaan we dit uiteraard uitgebreid voor je testen.

Van 0 naar 100 in 5,2 seconden

De Ioniq 5 is leverbaar met een 58 kWh en een 72,6 kWh accupakket. De instapversie heeft het kleinste accupakket en een 170 pk en 350 Nm sterke elektromotor. Kies je voor het accupakket met 72,6 kWh? Dan krijg je direct krachtigere elektromotoren. In dat geval beschik je over 218 pk en 350 Nm. Oftewel, in 7,4 seconden van 0 naar 100. Vind je dat nog niet snel genoeg? Dan is er nog de absolute topversie met maar liefst 306 pk. Dat is van 0 tot 100 in slechts 5,2 seconden.

Altijd stroom, ook voor andere apparaten

De Ioniq 5 beschikt ook over een zogenaamde V2L-aansluiting. Dit betekent dat je andere apparaten zoals laptops en huishoudelijke apparaten op kunt laden. Handig onderweg of op vakantie. Zelfs andere elektrische auto’s opladen met een maximum laadvermogen van 3,6 kW is hiermee mogelijk. Voor deze toepassingen zit zowel aan de binnenkant (bij de achterbank) als aan de buitenkant een aansluiting.

Trekkracht voor een caravan

Hyundai geeft aan dat, afhankelijk van de gekozen versie, de Ioniq 5 maximaal 1.600 kilo kan trekken. Dat maakt dat je met de Ioniq 5 ook gerust op vakantie kunt met jouw vertrouwde caravan.

Opvallend design

Hyundai laat de laatste jaren zien dat ze ook qua design stappen durven te maken. Dat zien we ook bij de Ioniq 5 terug. Sierlijke lijnen, verzonken handgrepen, ‘pixelige’ koplampen en opvallende wielkasten om zo maar een paar uiterlijke kenmerken van deze auto te noemen. Ook de wielen zijn opvallend, zeker voor een EV. Met een diameter van 20 inch zijn dit meteen de grootste exemplaren op een elektrische Hyundai.

Duurzaamheid voorop, ook in binnenin

Met Ioniq als sub merk voor elektrische auto’s wil Hyundai nog maar eens haar ambitie als meest duurzame automerk onderstrepen. Die ambitie zien we bij de Ioniq 5 ook terug in het interieur. Zo is er gebruik gemaakt van ecologisch verantwoord verwerkt leer, gerecycled garen en biologische verf. Ook is er gebruik gemaakt van kunststof van gerecyclede PET-flessen. Zowel bij de productie als de gebruikte materialen is er dus oog voor duurzaamheid.

Futuristisch interieur

Het meest in het oog springend zijn misschien wel de twee grote infotainment schermen en het ontbreken van knoppen. Je kunt je afvragen of dat het bedieningsgemak ten goede komt. Maar ook daar is over nagedacht. Het ontbreken van knoppen zorgt voor zo min mogelijk afleiding tijdens het rijden. De airco is wel apart met knoppen te bedienen waardoor je onder het rijden gemakkelijk de temperatuur naar jouw wensen bijstelt. Bovendien is de Ioniq 5 uitgerust met dynamische spraakherkenning voor het gemakkelijk bedienen van de meeste functies. De auto is ook voorzien van een zogenaamd Advanced Head-Up Display waarmee je als bestuurder extra relevante informatie op de voorruit krijgt geprojecteerd als een extra informatievoorziening.

Verschuifbare middenconsole en verstelbare stoelen, ook achterin

Alles is gericht op een efficiënte indeling van ruimte in de auto. Opvallend is dan ook de verschuifbare middenconsole met opbergvak. Deze is verschuifbaar en daardoor zowel voorin als achterin te gebruiken. De stoelen zijn allen elektrisch verstelbaar. De voorstoelen kunnen zelfs in een ligstand worden geplaatst. Zo kun je tijdens een korte laadbeurt, zelf ook even opladen. De stoelen zijn bovendien zo’n 30 procent dunner dan traditionele stoelen, dit komt de ruimte voor de passagiers achterin direct ten goede. Ook de achterbank is naar wens verstelbaar. Zo is de beschikbare ruimte optimaal te benutten.

Diverse veiligheidssystemen

Behalve duurzaamheid is ook veiligheid bij Hyundai al jaren een belangrijk thema. Dat zien we terug aan bijvoorbeeld de rijke veiligheidsuitrusting van zelfs de kleinste modellen zoals de i10 en i20. Ook de Ioniq 5 is uitgerust met diverse passieve en actieve veiligheidssystemen. Denk bijvoorbeeld aan de Highway Drifing Assist 2 waarmee semi-autonoom rijden op de snelweg mogelijk is. En een slimme parkeerassistente waardoor de auto zelf in kan parkeren op zelfs het meest krappe parkeerplekje.

In de specificaties lezen we onder andere de volgende veiligheidssystemen terug:

  • Forward Collision-Avoidance Assist (FCA)
  • Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA)
  • Safe Exit Assist (SEA)
  • Intelligente Adaptive Cruise Control
  • Automatisch grootlicht
  • Rear Cross-Traffic Collision Avoidance (RCCA)
  • Parkink Collision-Avoidance Assist (PCA)
  • Remote Smart Parking Assist (RSPA)

Ioniq 5: keuze uit elektrische aandrijflijnen voor elke klant

De IONIQ 5 is er met vier elektrische aandrijvingsconfiguraties, die alle voldoen aan de behoefte van elke klant, zonder dat dat ten koste gaat van de prestaties. Er is keuze uit twee batterijpakketten – 58 en 73 kWh – en keuze uit een (alleen achter) en twee (voor en achter) elektromotoren. Alle versies bieden een uitstekende actieradius en hebben een topsnelheid van 185 km/u. Standaard is de Ioniq 5 voorzien van een 58 kWh batterij en 170 PK motor die de achterwielen aandrijft. Het trekgewicht voor een aanhanger is 750kg.
Kies je voor de grotere 73KWh batterij dan krijg je standaard achterwielaandrijving en 217 PK. De Ioniq mag dan ook 1.600kg trekken. Optioneel kun je bij de grote batterij kiezen voor een extra motor op de vooras, waarmee je dus beschikt over 4 wielaandrijving en een totaal vermogen van 305 PK en 605 Nm. Genoeg voor een sprint naar 100 km per uur in 5 seconden.

De topversie is voorzien van een elektromotor van 155 kW achterin en een 70 kW sterke elektromotor voorin, wat vierwielaandrijving (AWD) mogelijk maakt. De elektromotor achterin heeft een koppel van 350 Nm, die voorin van 255 Nm. In combinatie met het 73 kWh grote batterijpakket heeft deze configuratie een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 5,2 seconden. De 73 kW-versie met achterwielaandrijving heeft een elektromotor met 160 kW vermogen en 350 Nm koppel, en accelereert in 7,4 seconden van 0 naar 100 km/u. De maximale actieradius van de volledig elektrische IONIQ 5 is naar verwachting 470-480 km volgens de WLTP-testprocedure (alles onder voorbehoud van homologatie).

Technische specificaties IONIQ 5

Afmetingen (mm)
Wielbasis 3.000
Lengte 4.635
Breedte 1.890
Hoogte 1.605
Bagageruimte (l)
Bagageruimte achterin 531 (1.591 met achterbank volledig neergeklapt)
Bagageruimte voorin 57 (achterwielaandrijving) of 24 (AWD)
Prestaties
Platform Electric-Global Modular Platform
Actieradius 470~480 km (2WD-versie met 73 kWh-batterij)
Long-range

73 kWh-batterij

AWD Vermogen 225 kW (voor en achter gecombineerd)
Koppel 605 Nm (voor en achter gecombineerd)
0-100 km/u 5,2 sec.
2WD Vermogen 160 kW achter
Koppel 350 Nm achter
0-100 km/u 7,4 seconden
Standaard

58 kWh-batterij

AWD Vermogen 173 kW (voor en achter gecombineerd)
Koppel 605 Nm (voor en achter gecombineerd)
0-100 km/u 6,1 sec.
2WD Vermogen 125 kW
Koppel 350 Nm
0-100 km/u 8,5 sec.
Voorzieningen (zie de bijlagen voor meer informatie)
Geschikte laadinfrastructuur 400 en 800 volt (adapters overbodig)
Ultrasnel laden 10 tot 80 procent in 18 minuten laadtijd

Tot 100 km actieradius (WLTP) in 5 minuten laadtijd

Vehicle-to-Load Max. output 3,6 kW
Plek aansluitingen In het interieur: onder 2e zitrij

Buitenzijde: bij laadaansluiting

Infotainment Scherm 12-inch infotainment-touchscreen

12-inch digitaal instrumentencluster zonder overkapping

Bestel de Ioniq 5 bij Autogroep Twente

De Ioniq 5 is nu te bestellen bij Autogroep Twente in de volgende uitvoeringen:

  • 58 kWh Style Achterwielaandrijving € 43.500
  • 58 kWh Connect Achterwielaandrijving € 47.500
  • 58 kWh Connect+ Achterwielaandrijving  € 50.500
  • 58 kWh Lounge Achterwielaandrijving € 52.700
  • 73 kWh Style Achterwielaandrijving  € 46.500
  • 73 kWh Connect Achterwielaandrijving  € 50.500
  • 73 kWh Connect+ Achterwielaandrijving € 53.500
  • 73 kWh Lounge Achterwielaandrijving € 55.700
  • 73 kWh Connect 4 wielaandrijving € 54.500
  • 73 kWh Connect+ 4 wielaandrijving € 57.500
  • 73 kWh Lounge 4 wielaandrijving € 59.700

De belangrijkste specificaties:

De IONIQ 5 Style is standaard al zeer rijk uitgerust met onder meer:

Exterieur
• 19-inch lichtmetalen velgen met 235/55R19-banden (Michelin)
• Buitenspiegels, verwarmbaar
• Dagrijverlichting, LED
• Deurgrepen exterieur, carrosseriekleur
• Privacy glas tweede zitrij en achterruit

Functionaliteit
• 11 kW 3-fase onboard charger
• Achteruitrijcamera met dynamische hulplijnen
• Airconditioning, volautomatisch
• Automatisch dimmende binnenspiegel
• Automatische ontwaseming van voorruit
• Autonome rijbaanassistentie (LFA)
• Bandenmobiliteitsset
• Buitenspiegels elektrisch verstelbaar en inklapbaar
• Centrale deurvergrendeling met smartkey en startknop
• Cruise Control met Stop & Go-functie en snelheidslimiet, adaptief (SCC)
• Drive Mode Select (DMS) – Eco, Normal, Sport en Snow
• Handrem met Autohold-functie, elektrisch
• Hellingassistent (HAC)
• Highway Driving Assist (HDA)
• Laadkabel 11 kW 3-fase
• Laadkabel voor laden via stopcontact (230V)
• Lendensteun, bestuurder, elektrisch
• Lichtsensor
• Parkeersensoren, achter
• Raambediening vóór en achter, elektrisch
• Regensensor
• Remschijven vóór en achter, 18 inch
• Schakelpaddles voor regeneratief remsysteem
• Volledig digitaal instrumentenpaneel (12,3 inch)
• Voltaansluiting (12V), eerste zitrij
• 400V/800V ultrasnel laden (DC-laden)
• ICCB-kabel (In-Cable Control Box)

Interieur
• Achterbank (60:40), in delen neerklapbaar
• Armsteun vóór
• Bagageruimte met verlichting
• Bagageruimteafdekking inclusief net
• Hoofdsteunen vóór, in hoogte verstelbaar
• Opbergvakken achter voorstoelen
• Voorstoelen handmatig in hoogte verstelbaar
• Stoelbekleding, stof
• Stuurwiel, audiobediening
• Stuurwiel, in hoogte en diepte verstelbaar
• Stuurwiel, twee-spaaks, met leder bekleed
• Zonneklep met make-upspiegel (bestuurder en passagier)

Multimedia
• 12,3-inch Multimediascherm met navigatie
• Aansluiting USB, eerste en tweede zitrij
• Apple CarPlay & Android Auto (bedraad)
• Bluetooth met spraakherkenning
• Digitale radio (DAB+)
• Hyundai Bluelink met smartphone-app & LIVE Services
• Luidsprekers, achter
• Luidsprekers, vóór
• Tweeters Veiligheid
• Antiblokkeerremsysteem (ABS)
• Bandenspanningcontrolesysteem (TPMS)
• Elektrisch bedienbaar kinderslot
• Elektronische stabiliteitscontrole (ESC)
• Noodremassistent (FCA) met voetganger en fietser herkenning plus kruisend verkeer(FCA-JX)
• Verlichting vóór en achter, volledig LED
• Vermoeidheidsherkenning (DAW)

De Connect is t.o.v. de Style extra uitgerust met:
• Achterklep, automatisch
• Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA)
• Bose Premium-audiosysteem (7 speakers + subwoofer)
• Draadloze oplaadmogelijkheid(telefoon)
• Highway Driving Assist 2 (HDA 2)
• Lendensteun, passagier, elektrisch
• Middenconsole, verschuifbaar
• Parkeersensoren, voor
• Pedalenset, aluminium design
• Stoel bestuurder, elektrisch verstelbaar
• Stoel passagier, elektrisch verstelbaar
• Stoelbekleding, stof/leder
• Stoelen voor, verwarmbaar
• Stuurwiel, verwarmd
• Vehicle to Load – 230V aansluiting binnen & buiten (V2L)
• Voltaansluiting (12V), in bagageruimte

De Connect+ is extra uitgerust met;

• Batterijverwarming
• Head-up Display met Augmented Reality (AR HUD)
• Interieurverlichting, gekleurd
• Stoelbekleding, leder
• Warmtepomp
• Warmtewerende voorruit
• Zonwering, achterportieren

De Lounge is t.o.v. de Connect+ extra uitgerust met:

• 20-inch lichtmetalen velgen met 255/45 R20-banden (alleen i.c.m.73 kWh-batterij)
• Blind-spot View Monitor (BVM)
• Deurbekleding, luxe uitvoering
• Deurgrepen exterieur, automatisch
• Parking Collision-avoidance Assist (PCA)
• Raamomlijsting, chroom
• Remote Smart Parking Assist (RSPA)
• Stoelen achter, elektrisch verstelbaar (2x)
• Stoelen achter, verwarmbaar (2x)
• Stoelen vóór, geheugenfunctie & ontspanningsfunctie
• Stoelen vóór, geventileerd
• Surround view Monitor (SVM) – 360 graden camera
• Verlichting voorzijde, dual-projectie LED (‘Pixel’)
• Verlichting voorzijde, grille (ambiance)
• Achterbank, passagiers-detectie en alarmering (ROA)

Optioneel op de Lounge:
• Panoramadak

Waarom Hyundai Ioniq 5 Daarom Hyundai Ioniq 5

  • Duurzaam gebouwd
  • Levert stroom aan de omgeving
  • 800 volt technologie
Onze voorraad

Onze voorraad Hyundai IONIQ 5

Bekijk hier onze voorraad. Ziet u hier uw toekomstige IONIQ 5 staan?

HomeHyundaiModellenIoniq 5: nieuwe generatie elektrische SUV